تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

مشهد، میزبان اولین اجلاس ملی خیرین هیئت کشور | هیئت باید خادم مردم باشد

  • کد خبر: ۱۹۴۹۲۰
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
مشهد، میزبان اولین اجلاس ملی خیرین هیئت کشور | هیئت باید خادم مردم باشد
اولین اجلاس ملی خیرین هیئت کشور با حضور جمع پرشور پیرغلامان، مداحان پیشکسوت و خیرین هیئات مذهبی سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین اجلاس ملی خیرین هیئت کشور با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از پیرغلامان، مداحان پیشکسوت و خیرین هیئات مذهبی سراسر کشور برگزار شد.

هیئت، میدان‌دار خیر فراگیر است

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان مهمان ویژه این مراسم تأکید کرد که دل‎های آماده، انفاس زکیه و فطرت‎های پاک، جایگاه معرفت ولایت اهل‌بیت (ع) است. وی افزود: عنایت اهل‌بیت (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و محدود به جغرافیا و مذهب نمی‌ماند. اکنون هم اگر مظلومیت مردم غزه را مشاهده می‌کنیم، باید به درگاه حضرت رضا(ع) متوسل شویم تا این عنایت، ایمان آنان را راسخ‎تر و دشمنانشان را به شکست نزدیک‎تر کند، زیرا اضمحلال بدخواه دین خدا، وعده پروردگار است و امامین انقلاب نیز به این مسئله باور دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری ویژه‌ای ذیل فعالیت بنیاد دعبل خزاعی شکل گرفته تا حتی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هم نیستند، بتوانند از حمایت‌های متمرکز و هدفمند برخوردار شوند. این یک نمونه از برکات بی‌پایان هیئات مذهبی و کانون‌های ستایشگری در کشور است که در عرصه اثرگذاری اجتماعی به میدان می‌آیند و مقدمه کار‌های بزرگ و خیرخواهی‌های فراگیر می‌شوند.

ضرورت متمرکزسازی اعمال خیر

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه این مراسم با بیان اینکه هیئت‌ها زمینه ساز تعمیق و تقویت باور انسان‌ها به نهاد‌های متصل به اهل‌بیت (ع) هستند، گفت: کار خیر باید استمرار داشته باشند؛ اینطور است که این نیک‎اندیشی می‌تواند یک جریان خیرخواهانه را شکل بدهد، تقویت کند و به کمال اثرگذاری برسد.

وی بیان کرد: نمونه دیگر اهمیت استمرار کار خیر در فرآیند پرورش ستایشگران اهل‌بیت(ع) به منصه ظهور می‌رسد؛ آن‌جا که مال‎های پربرکت می‌تواند دستاورد‌هایی حتی بزرگ‌تر از اطعام و برگزاری مراسمات داشته باشد و نسلی را تربیت کند که غلام امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) است. مجمع خیرین هیئت با حضور نمایندگانی از این افراد نیک‎اندیش، تلاش دارد تا زمینه‌های موردنیاز برای تمرکز کار خیر را شناسایی و معرفی کند. این ممکن است و برکت کوثری عمل در این شرایط محقق خواهد شد.

مشهدالرضا (ع)، میزبان ۲۵۰ خیر هیئات مذهبی کشور

حجت‌الاسلام داود صالحی عضو شورای مرکزی مجمع خیرین هیئت در ابتدای این مراسم با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ خدمت در هیئت اظهار کرد: امر اصلی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل مجمع پیرغلامان اهل‌بیت (ع) این است که خدمت به هیئت نهادینه شود و ارکان هیئات مذهبی توسعه پیدا کنند. بر همین اساس، تاکنون در ۲۸ استان کشور جلسات توجیهی و مقدماتی برگزار شده و بیش از ۱۱۰۰ نفر در سراسر کشور ذیل مجمع خیرین هیئت فعالیت می‌کنند. در رویداد امروز نیز ۲۵۰ خیر نام‌آور و نیک‌اندیش متشکل از ۲۰۰ فعال از سراسر کشور و ۵۰ خیر از مشهد حضور دارند.

هیئت باید خادم مردم باشد

منصور ارضی، مداح پیشکسوت و پیرغلام اهل‌بیت (ع) هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه مجمع خیرین هیئت باید عملکرد فرااستانی داشته باشد، بیان کرد: اگر یک هیئت در یک استان به اوج شکوفایی و بلوغ رسید، به گونه‌ای هدایت شود که بتواند از هیئات استان‌های دیگر نیز دست‎گیری کند. البته شرط همه این امور آن است که اخلاص رعایت شود و خیّر در همه حال بداند که کار خیر او نه سخاوت و بخشش بلکه ادای دین و عمل به تکلیف است.

وی افزود: هر کار خیر زمانی به بلوغ می‌رسد که هیئت بتواند کارکرد‌های اجتماعی داشته باشد. همه آن‌هایی هم که با نیات خیر به دنبال کمک به هیئات هستند، بدانند که هیئت حضرت سیدالشهدا (ع) کانون اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی بر آحاد جامعه است. همین تبلیغ است که پرچم را برافراشته نگاه داشته و نهضت را حفظ کرده و اینجاست که بر هیئتی واجب می‌شود همیشه به فکر مردم باشد و بی‌اعتنا به اینکه یک سازمان یا نهاد متولی به وظیفه خود عمل می‌کند یا نمی‌کند، هیئت خود را وقف خدمت بداند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->